Podstawowe informacje o szkoleniu
Gdzie?
Jak długo?
Cena:
Adresaci szkolenia
Szkolenie windykacja w biznesie w szczególności przeznaczone jest dla:
- pracowników windykacji oraz działów prawnych,
- kontrolerów finansowych,
- pracowników administracji publicznej,
- osób prowadzących własną działalność gospodarczą,
- przedsiębiorców.
Skorzystaj ze szkolenia w wersji online 2022
Jeśli szkolenie online kojarzy Ci się z suchym wykładem
- mamy dla Ciebie coś, co zaspokoi potrzebę zdobywania nowej wiedzy oraz zmieni Twoją opinię o szkoleniach online
Co oznacza kurs online?
- pracę z trenerem NA ŻYWO, dołączasz do pokoju i widzisz zarówno prelegenta jak i udostępniony przez niego ekran,
- tak samo jak na szkoleniu stacjonarnym, w każdym momencie, możesz poprosić o doprecyzowanie lub wyjaśnienie niezrozumiałego dla Ciebie zagadnienia,
- sprawny przebieg poprzez ograniczoną liczbę uczestników szkolenia.
- w przypadku niejasności, prowadzący rozrysuje najważniejsze kwestie na interaktywnej tablicy, podobnie jak na szkoleniu stacjonarnym,


Gwarancja satysfakcji
Jeśli masz pytania lub wątpliwości dotyczące szkolenia online, pozostajemy do Twojej dyspozycji
Cel szkolenia
Głównym celem szkolenia jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności dotyczących skutecznego ściągania wierzytelności z dłużników.
Kursanci poznają i nauczą się stosować rozwiązania, które mogą zapobiec powstawaniu nieterminowych spłat należności w przyszłości.
Szkolenie pozwoli zapoznać się ze sposobami oceny kontrahentów, co pozwoli na zmniejszenie ryzyka powstania zaległych spłat.
Dodatkowo uczestnicy zapoznają się z procedurą przekazania spłaty należności na drogę sądową oraz zasad według których prowadzone są postępowania przed sądami.
Korzyści wynikające z udziału w szkoleniu
Kursanci nabędą wiedzę zarówno teoretyczną, jak również praktyczną w zakresie:
- kontaktu z klientem – jak odzyskać należności nie tracąc klientów,
- skuteczności w obszarze windykacji,
- negocjacji i trudnych spotkań z wierzycielami,
- sposobów manipulacji ze strony dłużników,
- przeprowadzania rozmów dotyczących windykacji – jakich błędów unikać,
- przygotowania dokumentów w celu zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym,
- sporządzania wezwań do zapłaty.
Odbycie i ukończenie szkolenia pozwoli kursantom na zaznajomienie się z zagadnieniami teoretycznymi oraz praktycznymi w zakresie ściągania należności, co zaprocentuje w pracy z klientami, a co za tym idzie zwiększy skuteczność ściągania zobowiązań z dłużników.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające jego odbycie.
Program szkolenia
Charakterystyka działalności gospodarczych, których najczęściej dotyczy windykacja:
- jednoosobowa działalność gospodarcza,
- spółki prawa handlowego,
- spółka cywilna.
- zasady stosowania prewindykacji,
- mechanizmy działań prewindykacyjnych,
- outsourcing usług prewindykacyjnych,
- wyszczególnienie wad i zalet prewindykacji.
- „rodzaje” dłużników – biedacy, gracze,
- zapoznanie się z technikami wykorzystywanymi przez dłużników podczas opóźnienia spłaty.
Audyt wierzytelności i jej zabezpieczeń:
- źródła wierzytelności – weryfikacja skuteczności i prawidłowości umów,
- terminy przedawnienia wierzytelności,
- zabezpieczenie przed przedawnieniem wierzytelności,
- sytuacja prawna dłużnika i jej weryfikacja.
- Zawieranie umowy z kontrahentami – na co zwrócić szczególną uwagę?
- Niezbędne dane, które należy otrzymać od przyszłego kontrahenta.
- Umowa – co powinna zawierać?
- Jakie elementy zawrzeć w umowie, na co zwrócić szczególną uwagę?
- proces ściągania wierzytelności,
- upomnienie,
- wezwanie do zapłaty,
- przedprocesowe wezwanie.
- Jak powinna przebiegać rozmowa telefoniczna z dłużnikiem? – co warto wiedzieć i o czym warto pamiętać?
- postępowanie windykacyjne w przypadku ściągnięcia różnej wielkości kwot,
- sylwetka dłużnika – z kim rozmawiamy,
- konsekwencja podczas działań windykacyjnych,
- weryfikacja należności w zależności od terminu braku spłaty.
Bezpośredni kontakt z dłużnikiem:
- Jak przygotować się do spotkania bezpośredniego?
- Jak powinno przebiegać spotkanie?
- Efekty po spotkaniu – czego można się spodziewać?
Działania windykacyjne – przedsądowe i sądowe:
- wezwanie do zapłaty,
- negocjacje,
- postępowanie pojednawcze,
- restrukturyzacyjne ugody i porozumienia,
- zarachowanie płatności,
- zapłaty w transakcjach handlowych – ustawa z dnia 8 marca 2013 roku,
- przekazanie informacji o dłużniku do BIG,
- brak spłaty należności zakwalifikowany jako przestępstwo.
- dokumentacja,
- rodzaje postępowań sądowych – zwykłe, upominawcze, nakazowe,
- pozostałe tryby postępowań sądowych – uproszczone, elektroniczne postępowanie upominawcze, zawezwanie próby ugodowej, sąd polubowny.
- jakie są przesłanki do ogłoszenia postępowania restrukturyzacyjnego,
- zmiana postepowania restrukturyzacyjnego na postępowanie upadłościowe,
- osoby zarządzające postępowaniem,
- płynność finansowa przedsiębiorstwa - jaki wpływ ma na nią ogłoszenie postępowania restrukturyzacyjnego,
- omówienie postępowań restrukturyzacyjnych,
- zgromadzenia wierzycieli,
- przyjęcie układu i jego skutki,
- odmówienie przyjęcia układu przez sąd,
- sankcje cywilne i karne wobec dłużnika.
- jakie są przesłanki do ogłoszenia postępowania upadłościowego,
- zmiana postępowania upadłościowego na postępowanie restrukturyzacyjne,
- osoby zarządzające postępowaniem,
- płynność finansowa przedsiębiorstwa – jaki wpływ ma na nią ogłoszenie postępowanie upadłościowego,
- omówienie kategorii należności w postępowaniu upadłościowym,
- kolejność zaspakajania roszczeń,
- zakończenie postępowania,
- sankcje cywilne i karne wobec upadłego.
Jakość potwierdzona przez:




Również w tej tematyce
Pytania dotyczące kursu
Zapytaj o to szkolenie
